söndag 6 april 2014

Mår bra trotts viruset jag hade!

D en här veckan har jag känt mig oförskämt pigg. Lite kan nog bero på att jag tar lite kortison. Jag började inhaera Cayston (antibiotika) samtidigt som jag slutade med droppet. eftersom jag hade varit förkyld också och börjat hosta igen pga det trotts behandling så trodde jag inte att det skulle räcka. Vi planerade en ev start som nu på tisdag och jag skulle höra av mig i morgon och säga hur jag mådde så vi inte startar i onödan. Jag ska ju tillsammans med mamma på Cf kongressen i Uppsala på lördag och vara fitt for fight till dess. Fast som det känns nu är det ganska bra hostar ca 1-2 ggr/ natt och det är överkomligt. vill ju vänta med dropp så länge som möjligt. Peppar peppar hopas nu att jag klarar mig ett tag. Tar även Heracillin som brukar kunna ta Staffar (Staphylococcus aureus) som gör hostan men eftersom jag är resistent spå var det många år sedan de hjälpte men tar dem nu ändå på långtidsbehandling.

Har ju börjat fixa med nya sadelkammaren. Tror det blir kanon bra när det är färdigt. Blir mycket större än den jag har nu och den gamla får bli fikarum. Har två fåtöljer över och diskbänk, micro, vattenkokare mm även det kan bli kanon. Ska fira det när det blir klart. Kan vara skönt både för mig och mina stalltjejer att ha någon stan satt vila och fika på. Har ju haft ett barbord i stallet med stolar men inte i eget rum. Där sadelkammaren blir var lite av ett "dö utrymme" innan som gjorde att det såg ganska tråkigt ut. Om det blir som jag tänkt så kommer det bli två fönster ut mot stallgången på varje sida om sadelkammar dörren. Inne i sadelkammaren kommer jag ha en bänk med min tvättmaskin. Utrymme för av/påklädnad, sadel, träns, täcken mm allt som man har till hästen. Hoppas även att kunna ha samtliga fodertunnor där också. Blir det som jag vill kommer det bli kanon bra. I fikarummet ska vi också se om vi kan få upp ett stort fönster så man kan sitta och titta ut i stallet när man fikar. Det är fördelen med att ha gammalt hus att det finns mycket sparat som fönster, dörrar mm undertiden man bytt ut och ändrat huset. Lovar fixa lite bilder. Det är så kul att fixa och bygga om tycker jag det är skönt att ha lite grejer att pyssla med när man mår bra. Annars vet jag att jag bara sitter och inte tar mig för något och när man mår skit ja då är det skönt att inte ha några krav men när jag mår bra mår jag bra att ha något att göra även tuffa grejer. Jag är ju dessutom en sån som vill göra allt så fort iden dyker upp i huvudet vilket inte alltid uppskattas här hemma då Fredrik oftast har annat att göra så då får man vara beredd att få göra det mesta själv. Jag tycker om att kunna utmana mig själv klarar jag detta och om jag gör det är det en sån känsla att kunna vara så händig själv. Bra för självförtroendet, bra för att övervinna sjukdomens övertag och kul sen att kunna säga att detta har jag gjort själv. Många tror en inte å då är det ännu roligare.

Har ju projektet i drängstugan som vi ska fixa också nu har vi ett trinettkök dit och det är ombyggnaden bredvid som ska göras men det är mycket målning mm och det måste ju vänta ett tag. Men tror det blir kanon också. Det är även jag som gör det mesta även där. Sen ska vi hyra ut till sådana som bara vill övernatta en natt eller så. Tex om de ska på hästtävlingar, Mantorp park eller så. Så kul!


1 kommentar: