lördag 2 juli 2011

Syns väldigt dåligt men det är jag när jag ligger i min Bipap i går kväll.(Mobilbild)


I går var sista dagen för Max på dagis. Han tycker det ska bli jätte kul i höst. De är ju så många från hans avdelning som ska gå på samma skola.

Fredriks mamma och pappa var här i går kväll och åt. Det var länge sedan de var här helt själva. Jag började frysa något så dant i går kväll så när jag skulle sova tog jag tempen och hade 38.3 grader. Har även nu feber. Vet inte vad det beror på är ju förkyld men det har jag ju varit hela veckan utan feber. Började ju med Tazocin intravenöst i torsdags. Jag inhalerade pulmosyme ett slemlösande medel. Jag kan ej inhalera det för slemmet blir som vatten jätte otäckt speciellt när man har mycket slem. Känns som man ska kvävas och drunkna i sig själv när slemmet kommer upp i halsen kan varken andas ut eller in. Jätte otäckt. Men nu tog jag den i ren panik. Slemmet var så hårt och segt att det bara låg och morrade inne i bröstet för varje andetag och när jag försökt få upp det så kom nästan inget trotts att det bara bubblade. Det resulterade i att det formligen sköljde ur mig med slem lite otäckt men skönt efteråt. Kan vara det som febern beror på brukar kunna få feber när jag har mycket slem och gör AG. Ska inhalera min vanliga slemlösande i dag. Lade mig i min bipap en stund det är så skönt när man har jobbigt med andningen. Det är en apparat som hjälper till att få ner lite extra luft i lungorna. Kan låta otäckt men har man vant sig så är det jätte skönt slår aldrig fel att man somnar med den på. Då vaknar man och är så torr i munnen att man knappt kan svälja. Det finns en befuktare men tycker inte det blir så stor skillnad.

Hoppas febern går över för vi är bortbjudna i kväll för en gång skull. Grannarna undrade om vi ville komma på en grillning. Vi tackade ja så vi hoppas febern ger sig.

1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med om att Bi-papen är jätteskön att andas med,när det är tungt i bröstet. Jag sov ju mycket bättre om nätterna med den på + syrgas, då när jag väntade på lungorna. Förstår att du somnar med den på. Inget trevligt detta med all behandling och hostan. Tänker på dig systra mig. Kram Carola

    SvaraRadera